مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

تازه‌ترین برآورد از هوش دختران ‌و پسران

محققان باور موجود درباره با استعدادتر بودن پسران در دروس ریاضی را مردود می دانند
ادامه متن در ادامه مطلب

شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف، محققان می گویند پسران با استعداد بیشتر در درک مفاهیم ریاضی متولد نمی شوند و تفاوت های موجود در نتایج تحصیلی دختران و پسران در این خصوص بیش از انکه ناشی از تفاوت های طبیعی باشد متاثر از عوامل محیطی است. پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز با بررسی نتایج یک ازمون استاندارد بین المللی از بیش از دویست و هفتاد هزار دانش اموز پانزده ساله از چهل کشور جهان که در سال دو هزار و سه برگزار شد، مشاهده کردند میانگین نمرات دختران در دروس ریاضی از پسران دو درصد کمتر است. اما زمانی که این محققان این نتایج را با استانداردهای بین المللی درباره دسترسی به اطلاعات و برابری دریافت اطلاعات مقایسه کردند،‌ به ارتباط مستقیمی بین این امار دست یافتند.
بر این اساس تفاوت موجود بین نمرات ریاضی دختران و پسران در کشورهایی که شرایط تحصیلی و اموزشی بهتری داشتند، کمتر بود. این امار حتی در کشورهای اسکاندیناوی به صفر می رسید و گاه حتی دختران میانگین نمرات بالاتری داشتند.
به گفته محققان دانشگاه نورث وسترن، این بررسی نشان می دهد هر چه فرصت دستیابی به اطلاعات برای مردان و زنان در کشورهای مختلف شباهت بیشتری داشته باشد،‌ این تفاوت ها کاملا از میان می رود.

نظرات 4 + ارسال نظر
نا شناس جمعه 15 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ب.ظ

حوصله نداشتم بخونم

soha شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ب.ظ

خب در یک کلمه من خلاصه میکنم دختران بسیار باهوش ترند

سامان دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:28 ق.ظ

متاسفانه فمنیسم کار خودش کرده وگرنه در باهوشتر بودن پسرها هیچ شکی وجود نداره

بنده خدا چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 03:12 ب.ظ

دختران همواره امکانات آموزشی کمتری داشتند امیدوارم درآینده اصلاح شود خوشبختانه امروزه تبعیض هاکمترشده درگذشته فرصتی به دخترها داده نمیشد چه بسا بسیارباهوشترازپسران بودند مریم میرزاخانی که روحش شاد یکی ازاین اسطوره هاست ایشان تمایل داشت دردانشگاه شریف تدریس کنداما چون خانم بود قبول نکردند لذا بهترین کارراکرده وبه خارج رفتند زیراایران لیاقت اورانداشت درودبراوو.من خودم همواره نمرات درس هایی مثل هندسه 19 حسابان 19.5 فیزیک19 آمارواحتمال19 شدم امادرشیمی ودینی16.5منم دخترم پس مسلما باهوشم تادرسخون بااین نمره هاضمنا بدون هیچ امکاناتی در مرحله اول کامپیوتروریاضی قبول شدم مسلمااگ مدارس دختروونه مثل پسروونه معلم های خوب المپیادمی اورد چه بسا مرحله دومم قبول میشدم اما بدلیل دختربودنم این امکان ازمن سلب شدوبااین استعدادفراوان به هدررفتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد