مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

په نه په


رفتم گلفروشی گفتم آقا این گل طبیعیه ؟؟؟
یه دختر بچه ۵ساله ای اونجا بود گفت پــَ نَ پــَ سزارینه !
به جون خودم من تا ۱۲سالگی فکر میکردم بچه ها رو لک لک ها از آسمون میارن !
icon_e_biggrin.gif

زندگی نامه پاسکال




بلز پاسکال در محیطی ثروتمند پرورش یافت پدر او بازرگانی متمول و جز اشراف بود زمانی که او سه ساله بود مادرش فوت کرد پدرش به تحصیل او توجه داشت و از آن موقع برای او معلم سر خانه گرفت پدر پاسکال تصمیم گرفت تا کتابهای مربوط به هندسه را تا 15 سالگی پاسکال دور از دسترس او قرار دهد تا پسرش بتواند توجه خود را بر موضوعهای دیگر متمرکز کند با این وجود او از 12 سالگی در اوقات فراغا به طور مخفیانه به مطالعه هندسه می پرداخت.
در سال 1630 خانواده او به پاریس مهاجرت کرد و پاسکال تحت تاثیر گروههای علمی قرار گرفت که همانند او روی مقاطع مخروطی کار می کردند. در سال 1639 پدر پاسکال مامور جمع آوری مالیات در منطقه نرماندی علیا شد. پاسکال برای کمک به ماموریت پدر یک دستگاه ماشین حساب مکانیکی ساخت که در نوع خود اولین نمونه بود او در این زمان 19 سال داشت.
پاسکال قاطعانه بر این باور بود که تجربه نسبت به استدلال تنها ارزش بیشتری دارد. آزمایشهای او نشان داد که بالا رفتن مایع در یک فشار سنج نه به دلیل کشش خلا در بالای لوله بلکه به دلیل فشار هواست. در سال 1548 او اصل پاسکال را ثابت کرد که بنا برآن هر سیالی که در ظرفی فرار گیرد فشار را در تمام جهتها به طور یکسان منتقل می کند و این فشار همواره بر سطوح تماس عمود است.  ادامه مطلب ...

دانستنی های پرندگان



آیا می دانید چرا پرندگان به هنگام خواب روی یک پا می خوابند




آیا تا به حال پرنده ای را که خوابیده است ، دیده اید ؟ فکر می کنید چرا آنها روی یک پا می خوابند و گاهی سرشان را لای بالشان می کنند .



قبل از دیدن جواب ، کمی فکر کنید .





پای پرندگان فاقد پر است و برای اینکه پرنده گرمای خود را از طریق پاهایش از دست ندهد یکی از پاهایش را زیر بالش می برد و فقط روی یک پا می خوابد .

نگران نباشید آنها با همان یک پا نیز کاملا می توانند تعادل خود را حفظ کنند و نیافتند .

به نظر میرسد به همین علت است که پرنده سرش را زیر بال خود می برد .

شاید اگر پتو داشت از این کارها نمی کرد !! .

انسان


انسان تنها موجودی است که راست قامت است و روی دو پا راه می رود ودر طول روز به طور متوسط 20 هزار قدم بر می دارد یعنی 7 میلیون قدم در سال.

خیلی جالب بود ولی من این یکی رو شک دارم،موجود دیگری رو می شناسم که هم راست قامته و هم روی 2 پا راه می رود:پنگوئن