مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

ابوبکر بغدادی کیست ؟

اشغال ناگهانی مناطقی از عراق به دست گروه تروریستی "داعش" به سرکردگی "ابوبکر بغدادی"، این روزها نام این گروه را بیش از پیش بر سر زبانها انداخته است؛ اما سرکرده این گروهک تروریستی کیست و از کجا آمده است؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابوبکر بغدادی" پس از ابوصعب زرقاوی سرکرده گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق" که در سال 2006 میلادی به هلاکت رسید و "ابوحمزه المهاجر" و "ابوعمر بغدادی"، که در سال 2010 در حمله هوایی آمریکایی ها از پای در آمدند، چهارمین سرکرده گروه تروریستی "داعش" است که اکنون خطرناک ترین فرد دنیا محسوب می شود.
نام اصلی بغدادی، "ابو دعاء" یا " الکرار"، ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی است؛ وی سال ۱۹۷۱ در شهر سامرا متولد شد، و اینک حدود 41 سال دارد.
بغدادی که فعالیت خود را با عضویت در تشکیلات تروریستی القاعده در عراق آغاز کرد و سال 2010 به دستور بن لادن سرکرده سابق القاعده که به دست آمریکایی ها به هلاکت رسید، به سرکردگی شاخه القاعده در عراق منصوب شد. وی سوگند یاد کرد که انتقام بن لادن را از آمریکایی ها بگیرد؛ وی با اجرای چند عملیات تروریستی هولناک در عراق علیه نظامیان عراق و آمریکا در واقع سوگند خود را عملی کرد.
 

ابوبکر بغدادی

* 10 میلیون دلار جایزه برای سر بغدادی
آمریکا اکتبر سال 2006 با بمب باران مکانی که گفته می شد محل اختفای ابوبکر بغدادی است، در صدد به هلاکت رساندن وی بر آمد؛ مقامات عراقی نیز دسامبر 2012 سعی کردند وی را دستگیر کنند اما این اقدامات بی نتیجه بود. از آن پس آمریکا بغدادی را تروریستی بین المللی توصیف و جایزه 10 میلیون دلاری برای سر وی تعیین کرد.
اما مشکوکترین مسأله درباره ابوبکر بغدادی این است که وی از سال 2005 تا 2009، زندانی نیروهای آمریکایی در عراق بود. طبق ادعای افسران آمریکایی وی فردی بسیار آرام ، مغرور و نترس بود؛ وی در پنج سال حبس به ندرت مشکل ایجاد کرد و در آخرین گفت وگوی خود با سربازان آمریکایی و هنگام ترک زندان گفت: در نیویورک همدیگر را خواهیم دید. سربازان آمریکایی این سخن بغدادی را تهدیدی آشکار علیه آمریکا دانستند. آمریکایی ها پیش از خروج از عراق بسیاری از زندانیان خطرناک عضو القاعده را به جای تحویل به مقامات عراقی، رها کردند.
* مغز متفکر "داعش"
ابوبکر بغدادی فردی آرام و جدی است که توانسته فعالیت های تروریستی را از حالت وحشیگری و ابتدایی به سطح استفاده از سلاح های پیشرفته ارتقا دهد، و در عین حال همان افکار و عقیده اولیه گروه را حفظ کند. وی اینک به دنبال اقدامات اخیر خود در عراق و اشغال چند شهر این کشور، به فردی خبرساز در دنیا تبدیل شده است.
* هشدار به ظواهری
 

تروریستهای داعش در عراق

در حقیقت مهم ترین پیام بغدادی پس از اشغالگری اخیر در عراق، هشدار به ایمن ظواهری سرکرده تشکیلات القاعده در خصوص ادامه حمایت از اخوان المسلمین در مصر و شخص "محمد مرسی" است که وی او را "مرتد" توصیف کرده است. بغدادی حتی از ظواهری خواسته است از کسانی که وی را به بازی گرفته و به وی اهانت کرده اند، فاصله بگیرد و برای تحقق تشکیل آن چه آن را دولت خلافت نامیده، تلاش کند.
* جهان در رعب و وحشت
بغدادی اینک با اشغال بخش هایی از عراق و سوریه و تحقق بخش هر چند ناچیزی از رویای تشکیل "خلافت" و تهدید کشورهای منطقه، خطرناک ترین فرد در جهان محسوب می شود.
* شکاف در القاعده
به علت قدرت ابوبکر بغدادی در اداره امور تروریستی، و پیشی گرفتن خلاقیت های وی در این عرصه از اسامه بن لادن، موج چند دستگی و شکاف جدی در القاعده آغاز شده، و تمایل قابل توجهی از سوی تروریستها برای بیعت با بغدادی دیده می شود؛ این درحالی است که ظواهری این بیعت را نپذیرفته و به همین علت برخی عناصر تحت امرش از وی فاصله گرفته اند و از سوی دیگر گروه موسوم به "انصار بیت المقدس" در مصر که تابع ظواهری بود، اینک نه تنها به صراحت با بغدادی بیعت کرده بلکه برای بیعت مصری ها با بغدادی فراخوان داده است.

برنامۀ داعش برای ختنه 4 میلیون زن عراقی


العالم - به دنبال دستور گروهک تروریستی داعش به ختنه کردن زنان در موصل، سازمان ملل درباره آسیب جسمی و روحی به دستکم 4 میلیون زن و دختر عراقی در موصل هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش دستور داده تا همه دختران و زنان 11 تا 46 ساله عراقی ختنه شوند که در این صورت 4 میلیون عراقی، در خطر آسیب های شدید جسمی قرار می گیرند.

"ژاکلین بادکوک" هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در عراق، با بی سابقه خواندن چنین رسمی از سوی تروریست های داعش در عراق، تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه خواستۀ مردم عراق نیست.

به گزارش روزنامه گاردین، سازمان ملل، در سال 2012 ختنه کردن زنان و دختران را به سبب نقض حقوق زنان، ممنوع اعلام کرد.