مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

دانستنی های جالب و جذاب

آیا میدانستید در قطب سرما نمی خورید؟

انسان در قطب شمال هرگز دچار سرماخوردگی نمی‌شود. در قطب، نه تنها دچار آنفولانزا نمی‌شویم. بلکه از بیماری‌هایی که با ویروس میکروب انتقال پیدا می‌کنند نیز در امانیم. در این منطقه از زمین، هوا به قدری سرد است که هیچ نوع موجود زنده میکروسکوپی نمی‌تواند زنده بماند.

************  

هنری کاوندیش»(1810-1731 م.) شیمیدان و فیزیکدان انگلیسی برای آزمایش‌های خود وسایل مناسبی در اختیار نداشت. به همین دلیل او قدرت جریان برق را به طریقی خاص اندازه‌گیری می‌کرد. او با وصل کردن جریان برق به خود و با توجه به میزان درد حاصله، قدرت آن را تخمین می‌زد(و البته نزدیک 80 سال عمر کرد)

************

اولین کامپیوتر الکترونیکی با اهداف عمومی به نام «اینیاک» توسط «جان فون نویمن» و همکاران او در سال 1946 میلادی در دانشگاه پنسیلوانیا ساخته شد. این کامپیوتر 30 تن وزن داشت و یک ساختمان بزرگ را به خود اختصاص داده بود. این کامپیوتر به هنگام کار، برق زیادی مصرف می‌کرد، به طوری که در وضعیت برق شهر، اختلال ایجاد می‌شد.

************

برای تأمین وسایل مورد نیاز یک انسان امروزی، باید هر سال حداقل 20تن مواد خام از زمین بیرون کشیده شود.

کشتی‌هایی که به طرف شرق می‌روند، سبکتر از آنهایی‌اند که به سمت غرب در حال حرکت‌اند و این به دلیل حرکت وضعی زمین به طرف شرق است.

************

اگر خرسی در جنگل شما را دنبال کرد، سعی نکنید از کلک قدیمی بالا رفتن از درخت استفاده کنید. زیرا تقریباً تمام خرس‌ها می‌توانند از درخت بالا بروند.

************

اگر الماس اصل را در آب فرو ببریم، کاملاً غیر قابل رویت می‌شود.

************

صداهای خیلی بلند می‌توانند حفره‌هایی در مواد جامد به وجود آورند.

************

اگر تمساحی به شما لبخند زد، فوراً محل را ترک کنید. این لبخند علامت دوستی نیست بلکه نشانه این است که قصد خوردن شما را دارد! کمتر حیوانی پیدا می‌شود که مثل تمساح قادر به لبخند زدن باشد و کمتر لبخندی تا این حد خطرناک است. لبخند تمساح به خاطر آرواره پایینی آن است که در انتها به طرف بالا برگشته است. وقتی تمساح غذای خوشمزه‌ای پیدا می‌کند، لبخند می‌زند و دندانهای تیز و براقش را نشان می‌دهد. می‌توان گفت کعه این جانورترجیح می‌دهد همه چیز و همه کس را بخورد.

************

آیا می‌دانستید که یک انسان چاق، بیشتر از یک فرد لاغر روی آب شناور می‌ماند؟ چربی موجود در بدن، دارای جبابهای ریز هواست. از آنجایی که هوا از آب سبکتر است، هر چه میزان چربی بدن بیشتر باشد، مدت بیشتری می‌‌توان در آب شناور ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد