مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

بهترین فوتبالیست های جهان

 

لیونل مسی

لینول آندرس مسی متولد ۲۴ جون ۱۹۸۷ در روزاریو آرژانتین، کاپیتان تیم ملی اسپانیا و مهاجم باشگاه بارسلونای اسپانیا است. این روزها او را بهترین بازیکن نسل خودش می‌دانند و از نظر بسیاری نیز او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است. مسی به‌دلیل سبک بازی و ویژگی‌های فیزیکی‌اش به‌شدت با دیه‌گو مارادونا بازیکن افسانه‌ای آرژانتین مقایسه می‌شود و خود مارادونا نیز او را وارث خود نامیده است. مسی در طول دوران بازی خود دو بار بهترین بازیکن جهان؛ یک بار برنده‌ی توپ طلای اروپا، ۵ بار مرد سال فوتبال آرژانتین و یک بار آقای گل لالیگا شده است.

نکته: در آوریل ۲۰۱۱ نام لیونل مسی در فهرست صد انسان تأثیرگذار سال ۲۰۱۰ مجله‌ی تایم قرار گرفت.

 

  

 

                                                                          ژاوی هرناندز


ژاویر هرناندز آی سروس ملقب به ژاوی متولد ۲۵ ژانویه‌ی ۱۹۸۰ در ترزای بارسلونا، هافبک میانی تیم بارسلونا و تیم ملی اسپانیا است. ژاوی تمام ۱۴ سال دوران حرفه‌ای‌اش را در بارسلونا سپری کرده و بسیاری از رکوردهای تاریخ این باشگاه بزرگ را در اختیار دارد؛ از جمله رکورد بیش‌ترین بازی و رکورد بیش‌ترین قهرمانی (با ۱۷مقام قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف) ژاوی با تیم ملی اسپانیا نیز در مسابقات یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و در مسابقات یورو ۲۰۰۸ به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

نکته: ژاوی در زندگی‌اش حتی یک ساعت هم نخریده؛ چون معتقد است که آن‌ها حوصله‌اش را سر می‌برند!

 

 

 


آندرس اینیستا


آندرس اینیستا لخون متولد ۱۱می ۱۹۸۴هافبک تیم بارسلونا و تیم ملی اسپانیا است. آندرس اینیستا تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در تیم بارسلونا گذرانده است. او یکی از اعضای کلیدی تیم بارسلونا در موفقیت‌های سال‌های اخیرش بوده است. در رده‌ی ملی هم اینیستا موفق شده همراه با تیم ملی اسپانیا در مسابقات یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ به مقام قهرمانی دست پیدا کند. او به دلیل زدن گل قهرمانی اسپانیا در برابر هلند و انتخاب شدن به‌عنوان بهترین بازیکن فینال جام جهانی ۲۰۱۰ برای همیشه در حافظه‌ی تاریخ فوتبال جاودانی شد.

نکته: قهرمان زندگی او انیشتین است!

 

 

 


رادامل فالکائو


رادامل فالکائو گارسیا زاراته متولد ۱۰ فوریه‌ی ۱۹۸۶یک فوتبالیست کلمبیایی است که برای تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا بازی می‌کند. او برای توانایی شگفت‌انگیزش در گل‌زنی به‌ویژه با ضربات سر شناخته شده است؛ این در حالی است که او قد چندان بلندی هم ندارد. او فصل پیش با پورتو ضمن قهرمانی در لیگ اروپا رکورد ۱۵ گل در یک فصل یورگن کلینزمن ستاره‌ی سابق آلمانی را با به ثمر رساندن ۱۶گل در یک فصل لیگ اروپا (جام یوفای سابق) شکست. پدر فالکائو نیز یک مدافع حرفه‌ای فوتبال بوده است.

نکته: فالکائو به یاد بازیکن افسانه‌ای دهه‌ی ۱۹۸۰ برزیل و باشگاه‌ آ. اس رم ایتالیا نام‌گذاری شده است و خودش هم ترجیح می‌دهد با این نام شناخته شود.

 

 

 


نمانیا ویدیچ


نمانیا ویدیچ متولد ۲۱ اکتبر۱۹۸۱کاپیتان تیم فوتبال منچستر یونایتد انگلستان و تیم ملی صربستان است. نمانیا ویدیچ شهرت خود را مدیون عضویت در خط دفاع آهنین تیم ملی صربستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ است که در تمامی مسابقات تنها یک گل دریافت کرد. در ژانویه‌ی سال ۲۰۰۶ او به منچستر یونایتد پیوست و خیلی زود به یکی از ارکان خط دفاعی این تیم تبدیل شد. در فصل۲۰۱۰-۲۰۰۹ او به منچستریونایتد کمک کرد تا رکورد ۱۴بازی بدون گل خورده را پشت سر بگذارد و در همان فصل به‌عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان شناخته شد.

نکته: به خاطر بازی قدرتمندانه و متعصبانه‌ی ویدیچ هواداران منچستر یونایتد برای او سرودی ساخته‌اند به نام "ویدیچ تو را خواهد کشت!"



کریستیانو رونالدو


کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو متولد ۵ فوریه‌‌ی ۱۹۸۵کاپیتان تیم ملی پرتغال و مهاجم تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا است. رونالدو گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال است. انتقال او از منچستر یونایتد به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ با مبلغ ۸۰ میلیون پاوند (معادل۹۴میلیون یورو و ۱۳۲میلیون دلار) خرج روی دست قوهای سفید مادرید گذاشت. هزینه‌ی بازخرید قرارداد او با رئال مادرید یک میلیارد پاوند است! او دو بار بهترین بازیکن جوان جهان و یک بار بهترین بازیکن جهان شده است. او رکورد بهترین گلزنی در یک فصل در تاریخ رئال مادرید را با ۵۱ گل زده اختیار دارد.

نکته: "رونالدو" به‌یاد بازیگر مورد علاقه‌ی هالیوودی پدر او رونالد ریگان ـ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده‌ی آمریکا ـ نام‌گذاری شده است!

 

 

 



وین رونی


وین مارک رونی متولد ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵مهاجم تیم ملی انگلیس و تیم فوتبال منچستر یونایتد است. وین در ۹ سالگی به تیم اورتون پیوست و اولین بازی حرفه‌ای‌اش را در سال ۲۰۰۲ برای این تیم در سن ۱۷ سالگی انجام داد. رونی با گل بی‌نظیرش به دروازه‌بان افسانه‌ای تیم فوتبال آرسنال دیوید سیمن شناخته شد. در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۲، ۵ روز قبل از تولدش رونی تنها یک دقیقه به پایان بازی با یک شوت مهارنشدنی باعث پیروزی تیم اورتون شد و رکورد ۳۰ بازی بدون باخت آرسنال را هم شکست! رونی بعدها به منچستر یونایتد پیوست و با بازی در این تیم دو بار بهترین بازیکن انگلیس، یک بار بهترین بازیکن لیگ برتر و سه بار هم برنده‌ی جایزه‌ی زننده‌ی بهترین گل فصل لیگ برتر شده است.

نکته: مراسم ازدواج وین رونی با همسرش کالین مک‌لولین با ۱۵میلیون دلار هزینه (شامل: اجاره‌ی یک رودخانه برای عروسی در ایتالیا، قایق‌های محل برگزاری مراسم، ۵ جت اختصاصی برای انتقال مهمانان و هتل‌های محل استقرار آن‌ها) چهارمین عروسی پرخرج تاریخ است!

 

 

 


زلاتان ابراهیمویچ


زلاتان ابراهیمویچ متولد ۳ اکتبر۱۹۸۱مهاجم بوسنیایی ـ سوئدی تیم فوتبال میلان ایتالیا است. او اگر چه می‌توانست تیم‌های ملی کرواسی و بوسنی و هرزگوین را هم برای بازی انتخاب کند؛ اما سوئد را برای بازی کردن انتخاب کرد. زلاتان به خاطر تکنیک بسیار بالای‌اش علی‌رغم قد بلند و اخلاق تند و رفتار غیرقابل کنترل‌اش در زمین فوتبال شناخته شده است. او رکورد ۸ قهرمانی در مسابقات لیگ سه کشور هلند، ایتالیا و اسپانیا را در اختیار دارد. زلاتان هم‌چنین رکورد گران‌قیمت‌ترین انتقال تاریخ فوتبال جهان را با دریافت ۶۹میلیون یورو به‌علاوه‌ی ساموئل اتوئو توسط اینتر برای انتقال او به بارسلونا در اختیار دارد.

نکته: در سال ۲۰۰۳ ابراهیمویچ نشان تجاری "زلاتان" را به نام خود ثبت کرد تا بدین ترتیب هر کالایی که با استفاده از شهرت او تبلیغ می‌شود‌، با مهر تأیید زلاتان به بازار بیاید!

 

 

 


جرارد پیکه


جرارد پیکه آی برنابئو متولد ۲ فوریه‌ی ۱۹۸۷مدافع تیم بارسلونای اسپانیا و تیم ملی فوتبال اسپانیا است. او که محصول آکادمی فوتبال باشگاه بارسلونا بود، در سن ۱۷سالگی به منچستر یونایتد پیوست و پس از چهار سال حضور در این تیم، در سال ۲۰۰۸به تیم بارسلونای تحت رهبری پپ گواردیولا پیوست و به این تیم کمک کرد تا بتواند اولین تیمی باشد که در یک فصل ۶ جام را به‌دست می‌آورد. او یکی از چهار بازیکنی است که موفق شده‌اند لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را در دو فصل پیاپی با دو تیم مختلف فتح کنند. پیکه همراه با تیم ملی فوتبال اسپانیا هم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ شده است.

نکته: برخلاف اغلب بازیکنان فوتبال، او در خانواده‌ی ثروتمندی رشد کرده است. پدر او وکیل است و مادرش هم اداره‌ی یک بیمارستان ضایعات نخاعی را برعهده دارد. پدربزرگ او هم نایب رئیس باشگاه بارسلونا بوده است.

 

 

 


مانوئل نویر


مانوئل نویر متولد ۲۷ مارس ۱۹۸۶دروازه‌بان تیم فوتبال بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان است. زندگی او پر از شانس‌هایی بوده که البته با توجه به توانایی‌های او موفقیت‌های این دروازه‌بان جوان را رقم زده‌اند. در سن ۲۰سالگی در بازی شالکه در برابر بایرن مونیخ او جایگزین فرانک روست دروازه‌بان بلند آوازه‌ی تیم شالکه شد که در آن بازی مصدوم شده بود. در آن بازی بزرگ نویر جوان نمایش درخشانی داشت و از آن پس بود که به یکی از ارکان اصلی تیم شالکه تبدیل شد. در تیم ملی هم او پس از رابرت انکه و رنه آدلر دروازه‌بان سوم تیم محسوب می‌شد که اولی در اقدامی دلخراش به زندگی خود پایان داد و دومی هم به دلیل مصدومیت شدید جام جهانی ۲۰۱۰ را از دست داد تا نویر تبدیل به دروازه‌بان اول آلمان‌ها در این مسابقات شود و با درخشش کم‌نظیرش، خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان حال حاضر دنیا تثبیت کند. او در آغاز این فصل مسابقات بوندس‌لیگا در انتقالی پر سر و صدا از شالکه به بایرن مونیخ پیوست.

نکته: دروازه‌بان اسطوره‌ای آلمان‌ها الیور کان در تمام ۲۰ سال فعالیت‌ حرفه‌ای‌اش موفق به دادن دو پاس گل شد؛ اما نویر تا سن ۲۴سالگی سه پاس گل داده که مهم‌ترین‌شان هم پاس گل اول آلمان به انگلیس در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ بوده است به همین دلیل تصویر گل معروف انگلیس در جام جهانی که داور اشتباهی نگرفت را برایش انتخاب کردیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
ستاره کویر سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ب.ظ http://hadiseashna.blogsky.com

محرّم: آنگاه که انسانی به آن درجه از عشق و آگاهی میرسد که خالصانه وعاشقانه همۀ وابستگیها، دلبستگیها و حتّی جان شیرین را در راه آرمانی مقدّس فدا میکند، ملکوت خشنود میشود. کائنات آذین بندی میکند. خداوند لبخند میزند و عاشقانه آغوش می گشاید.چنین پروازی را سوگی نیست. ماتمی نیست. اشک و آهی نیست. بلکه تنها عشق است و شادی وصل. (از وبلاگ حدیث آشنا)

ایوب م ج سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:30 ب.ظ

زرشک,
مسی از کی شده کاپتان اسپانیا و ما بیخبریم..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد